ProMotion - ruimte voor loopbaanontwikkeling

Medewerkers en leidinggevenden kunnen bij ProMotion, het interne loopbaancentrum van de vereniging, terecht voor advies en ondersteuning op het gebied van loopbaanontwikkeling. ProMotion biedt zowel individuele trajecten als groepsgerichte trainingen.

In 2016 hebben 155 medewerkers een individueel traject bij ProMotion doorlopen. Dit is een daling van 10% ten opzichte van 2015. De verhouding tussen OP en OOP bij individuele trajecten is grofweg 7:3. Dit is ongeveer gelijk aan 2015. Er hebben 59 medewerkers aan de (open inschrijving) trainingen deelgenomen.

Sinds 2015 wordt ingezet op een verschuiving van open inschrijving trainingen naar trainingen op locatie en naar maatwerktrajecten. In 2016 hebben 201 medewerkers gebruik gemaakt van gesloten trainingen (voor een specifieke groep medewerkers); 67 medewerkers hebben gebruik gemaakt van maatwerktrajecten.

De zevende editie van de Loopbaan4daagse, in november 2016, was wederom succesvol. In totaal 414 deelnemers hebben deze vier dagen deelgenomen aan een uitgebreid aanbod van workshops of meeloopactiviteiten. Ook dit jaar werden de workshops op vier verschillende locaties aangeboden. Na afloop was er, tijdens een buffet, ruimte om verder met elkaar kennis te maken en te netwerken. De meeloopactiviteiten vonden dit jaar niet alleen binnen de vereniging plaats; het was ook mogelijk om bij andere bedrijven of instanties mee te lopen.

De dienstverlening van ProMotion wordt beoordeeld met gemiddeld een 8,0. Voor meer informatie over ProMotion zie: promotion-loopbaanontwikkeling.nl.