IVO Deurne – Alfrinkcollege

De leerlingen van De Sprong, Hub van Doornecollege, Alfrinkcollege en Peellandcollege worden tijdens hun middelbare schooltijd voorbereid op een succesvolle start in het vervolgonderwijs, in een baan en in de maatschappij.

IVO Deurne – Hub van Doornecollege

IVO Deurne – De Sprong

Jacob-Roelandslyceum

Het Jacob- Roelandslyceum heeft in 2016 verder invulling gegeven aan het meer op maat werken met leerlingen. In elk van de vier periodes kunnen leerlingen een week lang zelf de regie nemen over hun onderwijstijd. In het JRL Learning Lab wordt door leerling en docent geëxperimenteerd met nieuwe onderwijsvormen.

Jeroen Bosch College

Het Jeroen Bosch College is er voor nieuwsgierige en onderzoekende leerlingen. De school biedt een kansrijke omgeving waar de leerling zo goed mogelijk wordt voorbereid op zijn of haar toekomst, vervolgopleiding en carrière.

Kwadrant Scholengroep – Hanze College

Het Hanze College mocht in 2016 weer rekenen op groeiende belangstelling. De school startte definitief met de nieuwe eindexamenprogramma’s voor de beroepsvoorbereidende vakken en biedt zes van de tien profielen aan.

Kwadrant Scholengroep – Cambreur College

Het Cambreur College benadrukt in presentaties de kernwaarden kwaliteit, sfeer en actief. De vier afdelingen kozen letterlijk en figuurlijk hun eigen kleur.

Maaslandcollege

Het Maaslandcollege is een school voor mavo, havo, vwo en tweetalig onderwijs. ‘Verleg je grenzen’, het motto van het Maaslandcollege, is uitdrukkelijk niet voorbehouden aan de leerlingen alleen: het doet een beroep op iedereen in de school.

Maurick College

Het Maurick College heeft de ambitie de leerling zijn unieke talenten te laten ontplooien en hem daarmee een goede uitgangspositie te geven voor een plaats in de maatschappij. Dit betekent dat leerlingen de kans krijgen om te groeien als mens.

Merletcollege – Grave

De examenresultaten in 2016 zijn goed. Verspreid over de drie locaties Cuijk, Grave en Mill werd op 12 afdelingen examen gedaan. Vijf van de twaalf afdelingen scoorden 100%; de overige afdelingen (ruim) 90%.